ימי כיף לעובדים

 

הם עובדים קשה, הם נותנים כל מה שיש להם ועם יד על הלב, מגיע להם שניתן להם בחזרה. ימי כיף לעובדים הם הדרך האולטימטיבית להגיד לעובדים שלכם שהם ראויים, שאתם חושבים עליהם ושחשוב לכם שיהיה להם טוב. שמגיעה להם הפוגה מהעבודה הקשה ושאין ספק שהם הרוויחו אותה ביושר. אך בניגוד לעבר, אז יום כיף לעובדים הסתכם בהליכה משותפת לפארק המים או מנגל בפארק הירקון, היום מדובר בסיפור שונה לגמרי. במאמר שלפניכם נספק חמישה טיפים חשובים בנוגע לתכנון יום כיף לעובדים.

 

יום כיף לעובדים

 

טיפ מספר 1 – לא יוצאים לדרך לפני שמגדירים את המטרה המרכזית

 

אז נכון, על פניו ימי כיף כשמם כן הם – ימים שמטרתם להעלות את מפלס הכיף ותו לא. ובכל זאת, אין יום כיף אחד הזהה למשנהו וכאשר באים לתכנן את יום הכיף הקרוב, חשוב להתעכב על המטרות של הפעילות ועל מה שאתם מעוניינים להפיק מהחוויה. כיום נהוג להפיק ימי כיף לעובדים בסיוע של חברות המתמחות בתחום וכדי שיוכלו לתכנן עבורכם את יום הכיף המושלם והמתאים ביותר, עליכם לספק להן את כל המידע הדרוש בנושא. בין השאר עליכם לציין מה היא המטרה המרכזית של היום:

האם מטרת היום היא לגבש את העובדים, לגרום להם להכיר אלה את אלו בנסיבות לא שגרתיות ולהיחשף לצדדים לא מוכרים באישיות שלהם או שמא מדובר ביום כיף שמטרתו להקנות להם ערכים מסוימים או מיומנויות כאלו אחרות? האם אתם מעוניינים לחזק את הזיקה של העובדים שלכם לארגון או לחברה או שפשוט מתחשק לכם לפנק אותם בפאן טהור ובזה נגמר הסיפור?

 

טיפ מספר 2 – מגדירים מסגרת תקציב

 

מסגרת התקציב צריכה להיקבע בשלב כמה שיותר מוקדם בתהליך. זאת כיוון שהמסגרת תגדיר במידה רבה את אופי האירוע ואת גבולות הגזרה שלו. כאשר מגדירים מסגרת תקציב לאירוע המשמח, יש לזכור שהתקציב צריך להתייחס לכל האלמנטים של האירוע. כך לדוגמה אם אתם מתכננים לדוגמה ערב קריוקי בן 100 מוזמנים, יתכן שתצטרכו לשאת בהוצאות שכירת האולם, הכיבוד, האלכוהול, מערכת ההגברה, מנחה הערב ואפילו בהוצאות הקשורות ללוגיסטיקה. זוהי אחת הסיבות בגינה מומלץ תמיד לתכנן את יום הכיף עם גוף מקצועי המתמחה בתחום, שכן כך ניתן לקבל הצעת מחיר מראש עבור סדנאות יצירה מהנות, כולל יתר האלמנטים, החל מהחולצות המודפסות וכלה בעלות ההסעות.

 

טיפ מספר 3 – איך אתה אוהב את יום הכיף שלך?

 

מומלץ ביותר להפוך את העובדים לשותפים פעילים בתהליך קבלת ההחלטות ולאפשר להם להשמיע את קולם בתכנון ימי הגיבוש שלהם. מומלץ כמובן לעשות זאת כמה שיותר זמן לפני יום הכיף עצמו ולא לשכוח להתחשב בדעתם של כלל העובדים. בתלות באופי העובדים ובאופי מקום העבודה, ניתן גם להציע לעובדים לעצב חולצה מיוחדת או להזמין אותם להעלות רעיונות ולהציע הצעות מכל סוג שהוא לטובת ההצלחה של האירוע.

 

כמו כן באופן כללי חשוב לתת עדיפות לימי כיף הפונים לכמה שיותר עובדים. גם אם במקרה סנפלינג זה הספורט האהוב עליכם ובכלליות אתם חובבים מושבעים של ספורט אתגרי, תנו דעתכם ליכולות הפיזיות של העובדים והיזהרו שלא להפוך את יום הכיף ל"יום של עינוי". נסו להיכנס לנעליים של כמה שיותר עובדים ולהבין מראש האם רוב רובם צפוי להפיק הנאה מהתכניות שלכם או שמא רק קומץ עובדים צפויים להפיק תועלת מהחוויה. יש הבדל גדול בין ספורט אתגרי או טיפולים באירועים.

 

יום כיף לעובדים

 

טיפ מספר 4 – נא לא להתפזר

 

חשוב ביותר שלא להתפזר ולא להסתמך על יותר מדי גורמים כאשר מתכננים אירוע כמו יום כיף לעובדים. על אילו גורמים מדובר? ובכן, אם לא שמים לב לטיפ הכל כך חשוב הזה, ניתן בקלות להגיע למצב שבו ביום הכיף שלכם מעורבים כעשרה גורמים: חברה אחת שדואגת לכל ענייני הלוגיסטיקה והשינוע, אחרת שאחראית לקייטרינג, שלישית שאחראית לציוד התאורה וההגברה, רביעית שאחראית על ההפעלות בשטח וכן הלאה והלאה. זוהי למעשה סיבה נוספת בגינה מומלץ ביותר לרכז את תפעול האירוע בידי גורם אחד בלבד.

 

טיפ מספר 5 – לא לוקחים סיכונים

 

הטיפ החמישי והאחרון שלנו אליכם, לא נוגע לסכנות של ממש, אם כי יתכן שזה המקום להזכיר שחשוב ביותר לדאוג לכל מה שקשור לנושאי ביטוח מבעוד מועד. ואם אתם מפיקים את היום בסיוע של חברת הפקות אירועים, זכרו לברר פרטים בנושא זה.

 

הכוונה שלנו כאן היא לכך שמומלץ ביותר ללכת על בטוח ולא לקחת סיכונים בכל מה שקשור למזג האוויר. אם אתם מתכננים לצאת ליום כיף בתחילת חודש מרץ, עדיף לתכנן אותו במתחם סגור, או לכל הפחות להכין תכנית מגירה למקרה שהגשמים יחליטו לרדת דווקא בתאריך שבחרתם. כך גם מומלץ לבנות על מתחם סגור וממוזג, אם ישנו סיכוי לשרב כבד, שיעיב על היום המושלם שתכננתם.

 

בכל מקרה, היו ערוכים לשינויים ונסו לתכנן את היום באופן כזה שיספק לכם גמישות מרבית ויאפשר לכם להגיב במהירות לשינויים בהתאם לצורך.